Bonajo spletna trgovina
24April 2019

Nataša Ribič Štefanec: Marionete

24.04.2019 ob 19:00

AS Galerija na Dunajski 63 v Ljubljani

Napoved razstave v AS Galeriji
Nataša Ribič Štefanec: Marionete
Odprtje razstave v sredo, 24. aprila 2019, ob 19.00 v AS Galeriji na Dunajski 63 v Ljubljani.
Razstava bo na ogled do 7. junija 2019.

Slikarka in grafičarka Nataša Ribič Štefanec je umetnica, ki izvrstno obvlada risbo in je zapisana klasičnemu mediju slikarstva. V njenem ustvarjanju se menjavajo obdobja abstraktne in figuralne likovne govorice. Zanima jo človek in njegova vpetost v družbeni prostor.

Na razstavi v AS Galeriji se predstavlja s ciklusom z naslovom Marionete. Gre za prikaz opusa od leta 2017 do danes. Posvečen je razvpiti kraljici Mariji Antoinetti, hčerki Marije Terezije, ki se je še mladoletna poročila z Ludvikom XVI. in prišla na francoski dvor. Predvsem jo zanima njena človeška narava. Kakšna je bila v resnici? Čeprav je bolj poznana po pripisanih besedah »Če nimajo kruha, naj pač jedo potico" in po zavračanju togih pravil dvorne etikete ter po predajanju razkošju, je bila v bistvu žrtev političnih spletk in marioneta na političnem plesišču.

Slikarkin pogled je usmerjen v rokokojsko okolje, ki je prepleteno z ornamentiko, s cvetlicami, simboli in z napisi. Sloke ženske figure so čutne, z izjemno milino in s privlačno zunanjostjo. Njene slike so naslikane v manieristični maniri in delujejo kot lutke. Vsa dela so podkrepljena z napisi v francoskem jeziku. Napisi se nanašajo na zgodbo, ki je polna simbolov in metafor. Simbolika je na splošno pomemben element v njenem slikarstvu (mačka, miš, lobanja, ura, kača, angelske glave s perutmi, nebesa …).

Naj poudarim nekaj platen: naslov slike Igra je končana se nanaša na kraljičino odraščanje in konec nekega obdobja. Punčke, ki jo obdajajo, je ne zanimajo več. Angelček z lobanjo v rokah pomeni svarilo, da vstopa v obdobje odraslosti, ki se začne s poroko, v katero je vstopila še mladoletna ter z napovedjo usode, ki je zapečatena.

V delu z naslovom Marionete gre za žensko brez rok, zapisano svoji usodi, ki ji ne more ubežati. V bistvu nas slikarka opozori, da vsak človek lahko postane marioneta, lutka, če je nekam postavljen, izkoriščan in če izgubi samostojnost.

V delu Iniciacija sta upodobljeni dve goli ženski figuri (t. i. Evi). Desna figura, ki je že izkusila vse sladkosti ženskosti, je do leve figure pokroviteljska in jo vpelje v ženski svet, poln užitkov in spolnosti. Nataša Ribič Štefanec nam z razstavo Marionete spregovori o nekem drugem zgodovinskem obdobju, hkrati pa nas vabi k razmisleku o sodobnih družbenih dogajanjih.