KRATKA VSEBINA Ta francoski triler se začne na superhitrem vlaku Pariz-Nica. Predstavljajte si, da ste čisto povprečen moški (Yvan Attal), ki ga je žena pravkar zapustila, dala na čevelj, kot pravi on, in si greste na jug zdravit srčne rane (bolj v zaledje, ker si Azurne obale v sezoni ne morete privoščiti) in se nasproti vas, čeprav je prostora več kot dovolj, usede sanjska ženska Chiara Manzoni (Sophie Marceau), taka, kot bi ušla iz Hitchockovega filma (no, razen temnih las): seksi, elegantna, rahlo ironična in zelo zapeljiva. Gledalcu se to takoj zdi sumljivo. In tudi je. Chiara, ki je bila zmenjena z Anthonyjem Zimmerjem, genijem mednarodnega bančnega kriminala in mojstrom za pranje denarja, ga čaka zaman. Namesto njega pride pismo, naj si na slepo izbere moškega, ki po postavi in letih spominja nanj, naj ubogega naivneža zapelje in zvabi v smrtonosno past. Po obsežnih plastičnih operacijah si je Zimmer povsem spremenil videz in glas; na tiralicah za njim je zdaj le črna silhueta namesto njegove fotografije. Sanjska ženska pelje Françoisa, tako je našemu potniku ime, v sanjski hotel Carlton, kjer se vrstijo dogodki, ki so vse prej kot sanjski. Za petami mu je Nasajev (Daniel Olbrychski), bivši KGB-jevec, zdaj morilec v službi ruske mafije, ki je dobil nalogo, da Zimmerja likvidira. Za ovratnik mu diha tudi neizprosni Akerman (Sami Frey), ki vodi policijsko akcijo oziroma lov na Zimmerja. Potem ko komaj uide poskusu umora, se François zateče na policijo, kjer ga sprva imajo za paranoika. Ko inšpektorja Drissa, ki raziskuje njegov primer, najdejo umorjenega, vzame stvari v svoje roke. Iz knjižnega molja (po poklicu je namreč prevajalec) se prelevi v človeka, ki se bori za svoje življenje. In za svojo žensko. Chiaro, seveda. Toda kdo je Chiara? In koga ljubi? Njega ali Zimmerja? Ali pa morda mračno avtoritarnega, a privlačnega starega lisjaka Akermana? In za koga sploh dela? Zimmerjeva spektakularna vila (še ena lokacija, ki spominja na Hitchcocka), kjer se zberejo vsi glavni akterji, je prizorišče razburljivega in romantičnega razpleta. O REŽISERJU Jérôme Salle, ki je napisal tudi scenarij za film, se je tokrat podpisal pod svoj prvi celovečerec. Bil je fotograf in scenograf, kar mu je dalo dragocene izkušnje in izostrilo njegov vizualni čut. Pisal je tudi scenarije, za katere skromno pravi, da niso bili "najboljši na svetu". Ko je leta 2000 posnel kratkometražni film Le Jour de grâce, je vedel, kaj bo, ko bo velik: režiser. Eric Jehelmann, iz producentske hiše Fidelité, ki je videl film, ga je spodbudil, naj uporabi ta scenarij kot osnovo za svoj prvi celovečerec. Kateri režiserji so najbolj vplivali nanj? Že uvodni prizor Anthonyja Zimmerja je poklon Françoisu Truffautu. Med mojstri, ki jih najbolj občuduje, so tudi Alfred Hitchcock, Jean-Pierre Melville in Steven Soderbergh. Ali je imel pred očmi kakšno podobo usodne ženske, medtem ko je ustvarjal lik usodne Chiare? Mnoge, seveda, a v zadnjih letih se mu je najbolj vtisnila v spomin Faye Dunaway v trilerju Afera Thomasa Crowna (The Thomas Crown Affair), ko pride na letališče v klobuku in sončnih očalih, lepa in odločna. Režiranje filma primerja z vožnjo avtomobila na poledeneli cesti. Čeprav se ti zdi, da je vse v redu, lahko ob najmanjši napačni potezi izgubiš nadzor. Šele ko si na cilju, ko potegneš ročno zavoro, si lahko oddahneš. O IGRALCIH Gledalci in kritiki se strinjajo, da film zaživi predvsem po zaslugi filmskega para Sophie Marceau in Yvan Attal. Sophie Marceau (letnik 1966) je odraščala daleč od filmskega blišča kot hčerka voznika tovornjaka. Ker je bila vedno bolj fantovska, je očeta prav pretreslo, ko jo je prvič videl v krilu med snemanjem Anthonyja Zimmerja. Pri trinajstih je Sophie izvedela, da iščejo nove obraze za film La Boom, ki je postal velika uspešnica. Sledilo je nadaljevanje La Boom 2, za katero je leta 1982 dobila cezarja za najbolj obetavno igralko. Že leta je med najbolj iskanimi francoskimi igralkami. Mel Gibson ji je ponudil vlogo princese Izabele v uspešnici Pogumno srce (Braveheart). Nastopila je tudi poleg Piercea Brosnana v bondiadi Vse in še svet (The World Is Not Enough). Med njenimi občudovalci je bojda tudi slavni Leonardo DiCaprio. Kaže pa, da ni pretirano impresionirana nad tem, ker je baje izjavila: "Koliko let ima? 13 ali 11? Mogoče bi lahko igrala njegovo varuško". Yvana Attala (rojen l. 1965) smo pri nas nedavno videli v filmu Sydneyja Pollacka Prevajalka (The Interpreter), v katerem je igral Philippa. S filmom ga je okužil F. F. Coppola s svojim Botrom. Igralsko kariero je sicel začel na odrskih deskah, kjer je blestel v igri Neila Simona Biloxi Blues. K filmu ga je pripeljal režiser Eric Rochant. Že s svojo prvo filmsko vlogo (igral je brezdomca v Rochantovem filmu Un monde sans pitié/Svet brez usmiljenja) si je prislužil cezarja za najbolj obetavnega igralca. Zasebno živi z igralko Charlotte Gainsbourg, hčerko angleške igralke Jane Birkin in francoskega šansonjerja Sergea Gainsbourga. Charlotte je Yvanova muza, ki je bila leta 2001 navdih za njegov celovečerni režiserski prvenec, duhovito komedijo Ma femme est une actrice (Moja žena je igralka). Leta 2004 se je lotil še bolj zahtevnega projekta Ils se mari?rent et eurent beaucoup d'enfants (Poročila sta se in imela veliko otrok), v katerem nastopa v trojni vlogi: kot režiser, scenarist in igralec. Zdaj deluje na dveh tirih in je enako uspešen in aktiven kot igralec in kot režiser. Zdaj, ko je tudi režiser, pravi, da ga mora zanimati film kot celota, ne le vloga, ki naj bi jo igral. Ravno to ga je pritegnilo k filmu Anthony Zimmer. Med snemanjem se je počutil kot na dopustu, saj se je lahko brezkrbno prepustil vodenju režiserja Jérôma Salla. V vlogi nepopustljivega Akermana veteran francoskega filma Sami Frey tudi veliko prispeva k filmu. Režiser priznava, da ga je bilo kar malo strah, ko je uglednega igralca, ki ga je že leta občudoval, poiskal v gledališču, v katerem je nastopal, da bi mu ponudil vlogo. Salle sicer pravi, da je bil to dober znak, ker Akerman mora vzbujati strah. Kaj pa je pritegnilo Freya? Režiserjeva osebnost, prepričljiv scenarij in dejstvo, da take vloge še ni igral: predstavnika zakona, specialista za organiziran kriminal in beg kapitala, ki že leta zagrizeno lovi Zimmerja; da ga končno ulovi, je zanj že stvar osebne časti. ZASEDBA VLOG: Chiara SOPHIE MARCEAU François YVAN ATTAL Akerman SAMI FREY Müller GILLES LELLOUCHE Nasajev DANIEL OLBRYCHSKI Driss SAMIR GUESMI Perez DIMITRI RATAUD USTVARJALCI FILMA: režija in scenarij J?RÔME SALLE pomočnik režiserja EURIC ALLAIRE producenti OLIVIER DELBOSC, MARC MISSOBBIER, ALAIN TERZIAN koproducent ÉRIC JEHELMANN fotografija DENIS ROUDEN montaža RICHARD MARIZY glasba FRÉDÉRIC TALGORN kostumi RICHRAD MARIZY žanr: triler Dolžina: 90 min, oznaka U http://www.studiocanal.fr/ http://www.cenex.si/fivia/anthonyzimmer/ MMV STUDIO CANAL, All Rights Reserved © 2005 FIVIA Vojnik, Vse pravice pridržane Distribucija v Sloveniji: FIVIA - Vojnik
Nazaj