Sobota, 6. november 2004 16.10 Program festivalskih filmov 18.10 Hrvaški eksperimentalni film in umetniški video, II. Program 20.30 Diskusija V preddverju kina bo potekala diskusija ob projekciji izbranih festivalskih filmov. V diskusiji bosta sodelovala filmski teoretik Hrvoje Turković in filmski publicist Aleš Blatnik, pa tudi avtorji filmov in publika. Nedelja, 7. november 2004 16.10 Program festivalskih filmov 18.10: Program festivalskih filmov 20.10: Program nagrajenih filmov in podelitev priznanj, druženje Hrvatski filmski savez: Antologija hrvaškega eksperimentalnega filma in videoumetnosti (1995-2004) Izbor: Hrvoje Turković Petek, 5. 11. 04 ob 22.10: I. Program Novi filmi starih mojstrov Program je sestavljen iz novih filmov avtorjev, ki so bili pionirji eksperimentalnega filma na hrvaškem oziroma pionirji video umetnosti in veljajo za klasike na tem področju. Tomislav Gotovac je v začetku 60-ih snemal svetovno pomembne eksperimentalne filme (npr. trilogija Pravac, Plavi jahač, Kružnica, 1964), Ivan Faktor in Ivan Ladislav Galeta sta se afirmirala v 1970-ih s svojimi konceptualnimi in multimedijskimi filmi. Goran Trbuljak in Dalibor Martinis sta bila del prve skupine likovnih umetnikov, ki so se spustili na tedaj novo področje video umetnosti. V letih 1974 -1978 so posneli antologijska videodela. To velja tudi za avtorski tandem Beban in pokojni Horvatić, ki sta stopila na sceno sredi 80-ih in se takoj uveljavila s svojimi dosežki. Nekateri od teh avtorjev so ustvarjali kontinuirano in so bili aktivni tudi poslednjih deset let (Galeta, Martinis, Beban-Horvatić), drugi pa so po daljših prekinitvah prav v 90-ih in 2000-ih doživeli ustvarjalno renesanso v mediju videa. 1. Goran Trbuljak: L'air du Large, 1995. (4') 2. Ivan Ladislav Galeta: Pismo, 1995. (4') 3. Dalibor Martinis: Parken Verboten, 2001 (8'') 4. Ivan Faktor: Das Lied ist aus, 2002. (18') 5. Breda Beban i Hrvoje Horvatić: Odsutnost/Absence, 1994. (16') 6. Tomislav Gotovac: Glenn Miller 2000, 2000. (26') Sobota, 6. 11. 04 ob 18.10 II. program: Filmi novih avtorjev 1998 – 2004 V 90-ih se je pojavilo res veliko število novih, izrazito kultiviranih avtorjev, v zadnjem času pa tudi avtoric vidnih ustvarjalnih dometov in izvirnosti. V ta izbor pa so vključeni tudi trije avtorji ki so že dalj časa ustvarjalno prisotni. Nicole Hewitt je v 80-ih snemala opažene animirane filme, a se je šele v zadnjem času bolj posvetila eksperimentalni animaciji. Zdravko Mustać je opozoril nase z eksperimentalnimi filmi v 80-ih, a je svojo dejavnost intenziviral v 90-ih, kar je značilno tudi za Vedrana Šamanovića. Druge avtorice so imele svoje premierne nastope konec 90-ih in v tej prvi polovici 2004-te, vse so po izobrazbi likovne umetnice, katerih osrednje ustvarjalno polje je ravno video umetnost. 1. Nicole Hewitt: In/dividuu, 1998. (7') 2. Lala Raščić: 17 Stories, 2001. (3'11'') 3. Ana Hušman: Kuća, 2003 (22'24'') 4. Marija Prusina: Uterus, 2003. (9'30'') 5. Tanja Golić: Ultrazvuk / supersonic vibration, 1998. (7') 6. Vedran Šamanović: Grad, gradovi, 2004. (15') 7. Zdravko Mustać: Nigredo, 2001. (24)