Spoštovani in spoštovane, danes, v ponedeljek, 27. januarja, lepo vabljeni na zadnje tri projekcije v sklopu letošnjega balKama. Ob 16. uri bo na sporedu film Aide Begić Nikoli me ne zapusti (2017), zgodba o bolečini, iskanju smisla in prijateljstvu med sirotami. Ob 18. uri sledi projekcija makedonskega filma Še ena priložnost (Marija Dzidzeva, 2018), v središču katerega so Sandra, Angelina in Eleonora, ki poskušajo najti smisel v absurdnih časih, ko je država leta 2001 na robu državljanske vojne. Ob 20. uri bo na ogled še glasbeni dokumentarec o pogumu, upanju in brezmejni moči umetnosti – Kriči, Sarajevo! (Tarik Hodžić, 2017).

Študentski abonma/Za izven: Divji v srcu
V torek, 28. januarja, ob 20. uri lepo vabljeni na prvo projekcijo v sklopu letošnjega Študentskega abonmaja. Na pot po čudoviti, intertekstualni in subverzivni zgodovini filmske umetnosti se bomo odpravili z noro ljubezensko zgodbo Divji v srcu (David Lynch, 1990).

Miha Vipotnik: Obrazi analognega/Kvantizacija rdeče
»Miha Vipotnik je slikar in režiser z večmedijsko in interdisciplinarno prakso, ki je s svojimi deli pomembno zaznamoval slovenski kulturni prostor. Je pionir eksperimentalne video umetnosti in medijske prakse pri nas in njen promotor po svetu.« (Barbara Borčič)
V sredo, 29. januarja, ob 20. uri bo v Slovenski kinoteki otvoritev programa Prikaz filmskega/video opusa Mihe Vipotnika iz let 1974–2018.

Filmski/video opus Mihe Vipotnika odpirajo program avtorjevih zgodnjih eksperimentalnih in performativnih del, razstava Screen Memory in dvokanalna videoinstalacija Osem. Osrednje mesto programa pripada Videogramu 4, ki se umešča v anale slovenske sodobne umetnosti kot začetek eksperimentalnega videa in večmedijske umetnosti. Projekcijo bo s predavanjem uvedla medijska teoretičarka dr. Melita Zajc in v pogovoru po projekciji z avtorjem razprla specifične razsežnosti njegove filmske in medijske prakse.
Program, ki bo od januarja do junija prvič celovito postavljen na ogled in v razmislek strokovnjakom in širši javnosti, smo pripravili v sodelovanju s Postajo DIVA/SCCA-Ljubljana in TV Slovenija.

Priznanje Franceta Brenka: Oroslan
»To, da nekdo je nekdo, pa hkrati ni; mislim, da je to tudi del Oroslana in Porabja. Da so konkretne stvari, ki so tam, ampak hkrati niso takšne, kot so, ali pa ljudje ne predstavljajo nujno samih sebe. Na neki način predstavljajo sebe, ampak hkrati niso oni, ker so potem v fikciji in so vzpostavljeni znotraj zgodbe, kot taki živijo le v naši zgodbi. Hkrati pa vsak od njih, vsak od nas prinaša v to zgodbo nekaj resničnega, v smislu pripovedi zgodbe, anekdote.« –  Matjaž Ivanišin

Priznanje Franceta Brenka za izjemne dosežke na področju filmske kulture leta 2019, ki ga podeljuje Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, prejme Matjaž Ivanišin za film Oroslan. Podelitvi priznanja bo sledila projekcija nagrajenega filma. Za dogodek so na dan prireditve na voljo brezplačne vstopnice.

Film in tehnologija: Moč podatkov
V petek, 31. januarja, ob 20. uri lepo vabljeni na sklepni dogodek v okviru filmskega cikla Film in tehnologija: Moč podatkov, ki ga pripravljamo v sodelovanju z BIO 26 in Goethe-Institutom. Ogledali si bomo film Face_It! (Gerd Conradt, 2019). V času, ko se nadzor krepi, je človeški obraz postal novodobni prstni odtis. S pomočjo sistema za kodiranje obraza FACS naj bi namreč postalo mogoče razvozlavati skrivnosti obraza oz. posameznikov značaj. Toda ali ta sistematika ne skriva v sebi nevarnosti, da bo neskončna izmenjava mimike od obraza do obraza zreducirana na brezizrazne in brezzgodovinske šifre? Komu pripada obraz, ki je z digitalizacijo postal šifra?

Sedmina za filmsko kopijo: Vojna zvezd: Epizoda VI – Jedijeva vrnitev
V novi kinotečni rubriki Sedmina za filmsko kopijo še zadnjič zavrtimo kopijo, ki zaradi uničenosti ali razpadanja končuje svoje kinematografsko življenje. V kinotečnem arhivu hranimo precej kopij, katerih življenje na platnu se bliža koncu. To so kopije, ki so zaradi neštetih projekcij v kinodvoranah utrpele številne mehanske poškodbe ali so se začele tako ali drugače razkrajati, zato bi bilo njihovo vpeljevanje v projektor preveč tvegano. Gre za filmske kopije, ki so več desetletij potovale od arhiva do dvoran in do pogledov gledalcev, a so zdaj tako poškodovane, da se njihovo potovanje končuje. V soboto, 1. februarja, se bomo z zadnjo projekcijo poklonili kopiji filma Vojna zvezd: Epizoda VI – Jedijeva vrnitev (Richard Marquand, 1983), ki je v osemdesetih prepotovala distribucijsko pot po Sloveniji. Projekcija bo lahko turbulentna in film tako oblikovno kot vsebinsko pomanjkljiv.

Jutrišnji klasiki: Štirje levi
Filmski teden v nedeljo, 2. februarja, ob 19.30 uri zaključujemo z obešenjaško komedijo Štirje levi (Christopher Morris, 2010). Duhovita politična satira vidi džihadiste kot človeška bitja in človeška bitja kot inherentno absurdna.

Vabljeni v Kinoteko, vabljeni na film!