25.1. torek
18.00
Uvod v retrospektivo: Mike Leigh
Wallace in Gromit: Prekletstvo Strahouhca (Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit)
Steve Box, Nick Park, VB, 2005, 35mm, 1.85, barvni, 85', sp
Čudaški izumitelj Wallace, ki ne more živeti brez sira, in njegov zvesti pasji prijatelj Gromit naposled odkrijeta tržno nišo za svoje čudaške izume. Bliža se namreč praznik zelenjave in meščani vneto kupujejo njune strojčke za odganjanje zajcev z vrtov. Toda v soseski se pojavi skrivnostni stvor, Strahouhec, ki ga ne odžene noben izum. Wallace in Gromit se morata z njim soočiti na štiri oči. Kultna animirana lika – arhetipski ikoni sodobne britanske kulture in britanskega ljudstva – v svojem prvem celovečernem filmu, primernem tako za najmlajše kot tudi najstarejše.

20.00
Retrospektiva: Mike Leigh
Življenje je sladko (Life is Sweet)
Mike Leigh, VB, 1990, 35mm, 1.66, barvni, 103', sp
Predmestna gospodinja in mati se ukvarja s prodajo otroških oblačil, podpira svojega moža in skrbi za svoji najstniški dvojčici, od katerih je ena že zaposlena, drugo pa muči anoreksija. Navzlic vsej zaposlenosti še vedno najde čas, da prijatelju pomaga odpreti restavracijo, kjer ob katastrofalni otvoritvi dela kot natakarica.
V svojem tretjem celovečercu Mike Leigh zasije s polno močjo: film odlikuje unikaten občutek za humor navzlic še tako težavnim življenjskim okoliščinam, pretanjen nos za sodobno britansko stvarnost, tekoča režija in izjemni igralski nastopi.

22.00
Retrospektiva: Mike Leigh
Goli (Naked)
Mike Leigh, VB, 1993, 35mm, 1.66, barvni, 131', sp
Jezni mladenič in sovražnik žensk pride iz Manchestra, kjer je posilil neko dekle, v London k prijateljici. V brezkončnih nočnih odisejadah po mestu se z nenehnim blebetanjem in razdajanjem filozofije življenja spravi na vsakogar, ki mu pride naproti.

26.1. sreda
19.00
Retrospektiva: Mike Leigh
Skrivnosti in laži (Secrets & Lies)
Mike Leigh, VB/Francija, 1996, 35mm, 1.85, barvni, 142', sp
Temnopolta posvojenka želi odkriti, kdo je njena resnična mati. Ugotovi, da je to Cynthia, neporočena belka srednjih let, ki živi v zanemarjeni hiši v predmestju. Nepričakovan telefonski klic Cynthiji odpre stare rane, a končno le privoli v srečanje. Izgubljena hči ji prinese svežino in nekaj sreče v njeno sivo življenje, zato jo želi predstaviti svojim najbližjim.

22.00
Retrospektiva: Mike Leigh
Karieristke (Career Girls)
Mike Leigh, VB/Francija, 1997, 35mm, 1.85, barvni, 87', sp
Prijateljici srednjih let se srečata in v flashbackih obujata spomine na divja študentska leta. Po eni strani tako kukamo v življenje dveh radoživih najstnic, ki se spopadata s kompleksi, se zakajata, preganjata fante in v nedogled prebirata Viharni vrh, po drugi strani pa prisluškujemo pogovorom dveh zrelih dam, ki globoko v sebi še vedno negujeta duh mladostne razigranosti.

27.1. četrtek
19.00
Retrospektiva: Mike Leigh
Vse ali nič (All or Nothing)
Mike Leigh, VB/Francija, 2002, 35mm, 1.85, barvni, 128', sp
Zakonca Penny in Phil se po dolgih letih zakona ne razumeta več. Še več, v štiričlanski delavski družini se med seboj ne razume nihče. Phil je taksist v privatni firmi, Penny blagajničarka v hipermarketu, hči Rachel dela v domu za ostarele, medtem ko sin Rory vegetira na kavču pred televizorjem. Nič bolje se ne razumejo njihovi sosedje, s katerimi se Phil in Penny občasno družita. Provincialno proletarsko življenje ponuja vse prej kot realno perspektivo.

21.30
Retrospektiva: Mike Leigh
Vera Drake
Mike Leigh, VB/Francija, 2004, 35mm, 1.85, barvni, 125', sp
London, petdeseta leta prejšnjega stoletja. Vera Drake je preprosta, nesebična, požrtvovalna ženska srednjih let, ki živi skromno, a spokojno in srečno življenje. Ljubi svojega moža in otroka, oni njo ljubijo nazaj. Vsi pripadajo delavskemu razredu: Vera je snažilka, njen mož mehanik, sin krojač, hči pa tovarniška delavka. Vera pa ima tudi skrivnost: v prostem času pomaga ženskam, ki želijo splaviti, kar je takrat v Veliki Britaniji nelegalno.

28.1. petek
18.00
Retrospektiva: Mike Leigh
Kar brez skrbi (Happy-Go-Lucky)
Mike Leigh, VB, 2008, 35mm, 2.35, barvni, 118', sp
Tridesetletna Poppy je vedno nasmejana optimistka, odeta v pisana oblačila, ovešena z žvenketajočim se nakitom in obuta v čevlje s štorkljajočimi visokimi petami. Poppy se trudi z neumornim čebljanjem in šalami polepšati dan vsakomur, ki ga sreča, njena radoživost pa marsikoga v njeni bližini spravlja ob pamet. Dela kot učiteljica in živi z umirjeno prijateljico Zoe, ki je njeno pravo nasprotje. Ko ji ukradejo kolo, se vpiše v avtošolo, kjer naleti na zadržanega učitelja z neprožnimi učnimi metodami. Poleg tega se Poppy vpiše še na tečaj tanga, kjer strastna španska učiteljica spreobrača zategnjene Britance. Poleg vseh teh dejavnosti se še romantično zaplete s socialnim delavcem Timom, kar pa ni všeč njenemu učitelju v avtošoli.

21.00
Animateka: Animirani filmi o nastanku in zgodovini filma
1895
Priit Pärn, Janno Põldma, Estonija, 1995, 35mm, 30’, bp
Fantazmagorija 2008 (Fantasmagorie 2008)
Rastko Ćirić, Srbija, 2008, 35mm, 8', bp
Fantom iz kina (The Phantom of the Cinema)
Erik van Schaaik, Nizozemska, 2008, 35mm, 11',bp
Princ – naslednik republike (Naslednij prints respubliki)
Aleksej Mironov, Rusija, 2009, BetaSP, 27', bp
Kinematograf (The Kinematograph)
Tomek Bagiński, Poljska, 2009, 35mm, 12’, bp

29.1. sobota
18.00
Do zadnjega diha
Do zadnjega diha (À bout de souffle)
Jean-Luc Godard, Francija, 1960, 35mm, 1.37, čb, 90', sp
Belmondo ukrade avto, ubije policaja in potem po Parizu, ko se ne skriva pri Jean Seberg, lovi svoje dolžnike. Vmes je s Sebergovo, ameriško študentko v Parizu, ki leta za slavnimi ljudmi in novinarsko kariero. Ljubita se, ampak vse naokoli se začenjajo šestdeseta, preveč divja za prave počasne ljubezni. Treba je naprej, do zadnjega diha. Film predstavlja sam manifest francoskega novega vala.

20.00
Do zadnjega diha
Do zadnjega diha (Breathless)
Jim McBride, ZDA, 1983, 35mm, 1.85, barvni, 100', sp
Ko je Jim McBride, nekdanji newyorški filmski radikal, avtor kultnega Dnevnika Davida Holzmana (1967), najavil, da snema hollywoodsko, visoko proračunsko priredbo Godardove klasike z Richardom Gerom v glavni vlogi, je filmska srenja zmajala z glavo. Ko je bil film posnet, je bil pričakan na nož in neusmiljeno, brutalno raztrgan – brez da bi se kdo sploh vprašal, kaj zares gledamo. Oziroma da bi pogledal na film onkraj konteksta njegovega izvirnika. Slabih trideset let kasneje je morda napočil čas za ponovno oceno. Čas, da v McBrideovem filmu uzremo izjemen avtorski dosežek; po svoji moralni kompleksnosti in po filmski formi, zlepljeni z duhom svojega časa, povsem primerljiv s francosko predlogo.

22.00
Do zadnjega diha
Ognjemet (Hana-bi)
Takeshi Kitano, Japonska, 1997, 35mm, 1.85, barvni, 103', sp
Nishi (Kitano) je policist, ki zlikovcem vbija pravico v glavo s precej nasilnimi sredstvi prepričevanja. Nekega dne, ko bi moral njegov oddelek opraviti povsem rutinsko akcijo nadzorovanja hiše nekega kriminalca, ga kolegi prepričajo, naj raje obišče svojo na smrt bolno ženo; v zasedi iskani kriminalec ustreli Nishijevega najboljšega prijatelja Horibeja; odslej bo priklenjen na invalidski voziček, izhod iz psihološke krize pa bo našel v slikanju.

30.1. nedelja
Kinoteka je zaprta.

Legenda
sp slovenski podnapisi
svp slovenski video podnapisi
ap angleški podnapisi
bp brez podnapisov

Vljudno vabljeni!

tekst in foto: Slovenska kinoteka