Zveza društev slovenskih filmskih ustvarjalcev je junija 2019 skladno s pravili AMPAS (Academy of Motion Picture Arts and Sciences - Akademija za filmsko umetnost in znanost) pozvala strokovna društva s področja produktivne kinematografije, naj predlagajo svojega predstavnika za osemčlansko strokovno žirijo.

Sestava letošnje žirije je bila: Martin Turk, režiser; Simon Gosnik, direktor fotografije; Sara Živkovič, producentka; Branislav Srdić, producent; Tomi Matič, producent; Andrej Nagode, montažer; Nika Rozman, igralka, in Polona Petek, predavateljica in publicistka.

Do izteka roka (27. avgusta 2019) so producenti prijavili štiri filme, vsi so izpolnjevali pogoje za prijavo za kandidaturo:
- Film Igram, sem v režiji Miroslava Mandića (produkcija Filmostovje)
- Film Ne bom več luzerka v režiji Urše Menart (produkcija Vertigo)
- Film Posledice v režiji Darka Štanteta (produkcija Temporama)
- Film Zgodovina ljubezni v režiji Sonje Prosenc (produkcija Monoo)

Strokovna žirija je po ogledu prijavljenih filmov odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za nagrado oskar za najboljši mednarodni celovečerni film 2020, predlaga film Zgodovina ljubezni v režiji Sonje Prosenc in v produkciji Monoo.

UTEMELJITEV: Letos so producenti za kandidaturo za nagrado oskar za najboljši mednarodni celovečerni film prijavili štiri filme: Igram, sem, Ne bom več luzerka, Posledice in Zgodovina ljubezni. Med temi je žirija ocenila, da je za kandidaturo najprimernejši film Zgodovina ljubezni v režiji Sonje Prosenc.

“Film pred gledalci razpre svet glavne junakinje, mladega dekleta, ki je pred nedavnim izgubilo mater. V edinstvenem in dovršenem filmskem jeziku riše notranje doživljanje protagonistke, ki se sooča z materino skrivno preteklostjo in skoznjo poskuša poiskati smisel v novonastalih odnosih. S subtilno dramaturgijo, ki jo nadgrajujejo do potankosti premišljeni zvočni in vizualni detajli, ustvari svojevrstno atmosfero, ki ne le očara, ampak predvsem povabi gledalca v lastno popotovanje po pokrajini čutnega. To je film, ki govori s tišino, ne z besedami, ter pri tem gledalca ne podcenjuje, temveč mu nudi prostor za lastno refleksijo. Prav zaradi zavestnega odmika od dogajanja je še bolj bogat v podobah, ki s svojo intenzivnostjo in premišljeno umeščenostjo oblikujejo zaokroženo celoto pomenov. Čas, misel in narava prevzamejo v tem filmu novo dimenzijo, saj nenehno razpirajo polja asociativnega, simbolnega in intuitivnega. Zgodovina ljubezni je nekonvencionalen in avtorsko prepoznaven film, ki ga odlikujejo vrhunski prispevki vseh članov ekipe, tako jasno uglašenih v enotno zgodbo, da bi ji bilo težko karkoli dodati ali odvzeti.”

ZGODOVINA LJUBEZNI
Celovečerni igrani film
Režija: Sonja Prosenc

SINOPSIS
Sedemnajstletna Iva se sooča s smrtjo svoje matere. Pod vplivom te velike osebne izgube in odkritja, da ni vedela vsega o svoji mami, se počasi potaplja v drugačen, skoraj sanjski svet, ki je daleč od njene realnosti.

ZASEDBA:
Igrajo: Doroteja Nadrah, Kristoffer Joner, Matej Zemljič, Zita Fusco, Zoja Florjanc Lukan, Matija Vastl
REŽIJA in SCENARIJ: Sonja Prosenc
DIREKTOR FOTOGRAFIJE: Mitja Ličen
MONTAŽER: Frida Eggun Michaelsen
SCENOGRAF: Vasja Kokelj
OBLIKOVALKA MASKE: Alenka Nahtigal
KOSTUMOGRAFIJA: Leo Kulaš
OBLIKOVALEC ZVOKA: Riccardo Spagnol, Julij Zornik, Gisle Tveito
PRODUCENT: Rok Sečen, Sonja Prosenc
KO-PRODUCENT: Nadia Trevisan, Jarle Bjørknes
PRODUKCIJA: Monoo
KOPRODUKCIJA: Nefertiti Films (Italija), Incitus Film (Norveška)
S sodelovanjem: RTV Slovenija, RAI Cinema
Sofinancirali: Slovenski filmski center, RTV Slovenija, RAI Cinema, Fondo Audiovisivo FVG, FVG Film Commission, Norwegian Film Institute, Zefyr Media Fund

FESTIVALI IN NAGRADE:
Karlovy Vary IFF 2018 – Main Competition – Best Film Special Mention
Slamdance – Breakout film 2019
vesna za najboljšo fotografijo FSF 2018
vesna za izviren filmski dosežek FSF 2018
Posebno festivalsko priznanje MFNF 2018
Štigličev pogled za režijo 2019
IRIS za najboljšo fotografijo v celovečernem filmu 2019

Foto: MONOO