Na 70. Ljubljana Festival prihaja kar sedemkrat nagrajeni pianist in dirigent Daniel Barenboim. Pod njegovo taktirko bo nastopil Orkester Zahodno-vzhodni divan (West-eastern Divan Orchestra), prisluhnili pa bomo ciklu simfoničnih pesnitev Moja domovina skladatelja Bedřicha Smetane. Koncert bo v nedeljo, 7. avgusta, ob 20. uri v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Nato bodo tekom tedna sledili trije komorni koncerti, ob 20. uri v Križevniški cerkvi. 9. avgusta bo na sporedu že tradicionalni koncert Mahler v Ljubljani s sopranistko Niko Gorič in Ensemble Dissonance, tokrat pod taktirko Jonathana Stockhammerja, dan za tem bomo prisluhnili Komornemu orkestru Slovenicum z violinistom Dan Zhujem in flavtistko Jasno Nadles pod vodstvom Uroša Lajovica, 11. avgusta pa bodo nastopili Dissonance & Friends.

Cikel simfoničnih pesnitev z naslovom Moja domovina češkega skladatelja Bedřicha Smetane je prvič zazvenel na otvoritvenem koncertu festivala Praška pomlad pred 70 leti. Mojo domovino bo izvedel Orkester Zahodno-vzhodni divan pod taktirko svetovno znanega dirigenta in pianista, med drugim dobitnika sedmih nagrad grammy, Daniela Barenboima, ki je bil leta 1999 tudi eden od pobudnikov njegove ustanovitve. Poslanstvo orkestra temelji na ideji o moči glasbe, s katero lahko gradimo mostove; dobrih 20 let namreč v skupnem muziciranju uspešno vzpostavljajo dialog med različnimi kulturami Srednjega vzhoda. Njegovi člani so izraelski, palestinski, turški in iranski mladi glasbeniki.

Potem, ko je moral pianist in dirigent Daniel Barenboim zaradi bolezni spomladansko turnejo z Orkestrom Zahodno-vzhodni Divan odpovedati, je zdaj še toliko bolj vesel, da lahko ponovno gostuje z orkestrom, katerega soustanovitelj je. »To, da se končno spet lahko postavim pred mlade glasbenike, ki živijo tako polni energije in strasti do glasbe, me navdaja z velikim pričakovanjem. Tudi Smetanovo delo Ma Vlast (Moja domovina), ki ga bomo igrali, je zame zelo simbolično in pomembno delo, saj tudi Orkester Zahodno-vzhodni divan še vedno nima domovine.« je povedal maestro. (7.8., 20.00, Cankarjev dom)

Program Mahler v Ljubljani predstavlja kontinuiteto izvedb Mahlerjevih skladb v komornih različicah na Ljubljana Festivalu. Ensemble Dissonance bo tokrat izvedel priredbo Mahlerjeve Simfonije št. 5 z znamenitim četrtim stavkom za godala in harfo, pri izvedbi njegovega cikla samospevov Pesmi na Rückertova besedila pa se bo godalcem pridružila mlada slovenska sopranistka Nika Gorič. Vzpenjajoča se zvezda na mednarodnih odrih je študij solopetja v Londonu končala z umetniškim doktoratom. Mahler bo zazvenel pod taktirko eklektičnega dirigenta Jonathana Stockhammerja, ki je s Chickom Coreo, Garyjem Burtonom in Simfoničnim orkestrom iz Sydneyja za posnetek koncerta leta 2009 prejel tudi nagrado grammy. (9.8., 20.00, Križevniška cerkev)

Leta 1988 ustanovljeni Komorni orkester Slovenicum je sprva izvajal dela dunajske klasike. Letos so se ponovno zbrali, da bi proslavili 330. obletnico rojstva enega najimenitnejših baročnih virtuoznih violinistov, Giuseppeja Tartinija. Uvodni Tartinijevi Sinfoniji v D-duru bo sledil njegov Koncert za flavto v D-duru, pri katerem bo kot solistka nastopila slovenska flavtistka Jasna Nadles, sicer umetniška vodja piranskega Tartini Festivala, ustanoviteljica baročnega ansambla Il terzo suono in solo flavtistka pri No Borders Orchestra. Koncert bo zaokrožila znamenita zbirka violinskih koncertov Štirje letni časi Tartinijevega starejšega sodobnika Antonia Vivaldija. Pri izvedbi se bo orkestru pod vodstvom dirigenta Uroša Lajovica pridružil kitajski violinist Dan Zhu. V vlogi solista je nastopil s številnimi zvenečimi imeni, kot sta Zubin Mehta in Krzystof Penderecki, kot komorni glasbenik pa med drugimi z Joshuom Bellom, Lang Langom in Mišo Majskim. (10.8., 20.00, Križevniška cerkev)

Godalni oktet je bil v 19. stoletju ob veliko bolj razširjenem in uveljavljenem godalnem kvartetu porajajoč se žanr komorne glasbe, po katerem so kasneje skladatelji pogosteje posegali. Eden prvih je mladostniški Godalni oktet v Es-duru, op. 20, nemškega skladatelja, dirigenta in ustanovitelja današnjega konservatorija v Leipzigu, Felixa Mendelssohna-Bartholdyja. Tudi skladatelj in violinist George Enescu je za enako zasedbo leta 1900 zasnoval Godalni oktet, op. 7, ki z Oktetom v F-duru, op. 17, Danca Nielsa Gada velja za eno najboljših del te komorne zvrsti po prvem Oktetu na sporedu tokratnega koncerta. Delo bo v Sloveniji zazvenelo prvič, prav tako pa tudi maja letos na festivalu sodobne glasbe v Wittnu premierno izvedeno delo sodobne slovenske skladateljice Nine Šenk, ki je svojo novo skladbo za godalni kvartet naslovila z besedami angleškega pesnika Willema Blaka o smislu in bistvu življenja, skritih v vsakdanjih stvareh. (11.8., 20.00, Križevniška cerkev)

Festival Ljubljana si pridržuje pravice do spremembe programa.

Foto: ©Manuel Vaca