Kabi CRM
29Avgust 2019

FriFormA\V: Rdeča Raketa & Patrick K.-H.

29.08.2019 ob 21:00

Cirkulacija2, Tobačna Ljubljana

KUD Mreža FriFormAV: Rdeča Raketa & Patrick K.-H.
29. 8. 2019, ob 21.00 - Cirkulacija2, Tobačna Ljubljana
Maja Osojnik – glas, vzorčenje v živo, dj-cd predvajalnik in druga elektronska zvočila
Matija Schellander - modularni sintetizator, laptop
Patrick K.-H. - video v  živo
Vstopnina: 5€

Rdeča Raketa (Maja Osojnik / Matija Schellander) & Patrick K.-H. »…und ich kann nicht die Stille erreichen« / »…in ne morem doseči tišine«, koncertna avdio-vizualna instalacija. Pevka, skladateljica, zvočna umetnica, in improvizatorka pretežno v polju elektroakustiČne glasbe,  Maja Osojnik, je junija na umetniški rezidenci v ateljeju Azil ustvarila kompozicijo z naslovom »…und ich kann nicht die Stille erreichen« / »…in ne morem doseči tišine«. Obetamo si celostno avdio-vizualno izkušnjo ob ponovnem obisku domače dunajske naveze Rdeča raketa, ki se bo tokrat izstrelila ob video delu akuzmatičnega maga iz Rusije, Antona Iakhontova alias Patrick K.-H. Nemška premiera z videastko Billy Roisz bo prikazana oktobra na Donaueschinger Musiktage.

Rdeča raketa
Rdeča raketa, na Dunaju delujoči skupni projekt Maje Osojnik in Matije Schellanderja, nas po daljši odsotnosti ponovno obišče z glasbeno-vizualnim nastopom. Dvojec, katerega rojstvo pred slabim desetletjem je v Sloveniji zbežalo mimo relativno neopaženo, je toliko močneje treščil na zadevne odre in medije s svojo temačno-poetično ploščo Wir Werden (God records, 2013), katere intimni preplet elektroakustične improvizacije in globoko osebne recitacije je tedaj Luka Zagoričnik označil za »poetični noise«. Rdeča raketa je 'ljudski' projekt, ki v preplet elektroakustične improvizacije in elektrofonične kompozicije vpleta elemente osebne izraznosti, v svoji širini pa se zna podati tudi na področja drugih, ne več samo glasbenih medijev. Tako sta sodelovala pri radijski igri – opisani tudi  kot zvočni strip – Natasche Gangl Wendy Pferd Tod Mexiko (Wendy konj smrt Meksiko). V sorodni, avdio-vizualni postavitvi smo ju doslej videli dvakrat, obakrat v slovenski Kinoteki: leta 2013 z živo spremljavo programa starih filmskih posnetkov Balkana z naslovom Popotovanje po Balkanu, leta 2015 pa sta glasbeno pospremila klasiko dokumentarne fikcije, Nanuk s severa.

Maja Osojnik
Na Dunaju delujoča zvočna umetnica in vokalistka Maja Osojnik je nase najprej opozorila s svojimi interpretacijami slovenskih ljudskih ter ponarodelih pesmi, kar pa je bila le nekakšna uvertura v bolj temačne odprave na polja jazzovske in elektroakustične improvizacije ter bolj 'ljudske' žanre, med katerimi spretno prestopa meje. Tako se je z matematičnim trojcem Bulbul pod skupnim imenom Broken.Heart.Collector podala na področje avant-rockovske lirike, kot solistična avtorica z rabo terenskih posnetkov, lo-fi elektronskih naprav in vzorčenjem prehaja od elektroakustične glasbe v hudo spevne in srce parajoče osebne pripovedi, ali pa kot improvizatorka ali skladateljica poprime za basovsko kljunasto flavto. Je avtorica glasbe za gledališče, ples in veČ samostojnih kompozicij, prejemnica številnih umetniških nagrad, gostja jazzovskih festivalov – nazadnje avstrijska Saalfelden in Konfrontationen. Vedno se rada vrne tudi v Ljubljano, kjer smo jo nazadnje slišali maja v Kinu Šiška v ovkiru serijalke Zvo.či.ti. Sounding duo skupaj z avstralskim pianistom in skladateljem Anthonyjem Paterasom. Nedavno je gostovala v umetniški rezidenci v ateljeju Azil na metelkovi v Ljubljani, kjer je med drugim nastala tudi kompozicija, ki bo premierno predstavljena na avgustovski FriformAV.

Matija Schellander
je pretežno komponist za elektroakustične instrumente ter kontrabas. Z Majo Osojnik sta že pred dvojcem Rdeča raketa davnega leta 2003 osnovala ansambel Low Frequency Orchestra, ki raziskuje meje med improvizirano in komponirano glasbo ter v svoje vrste vabi mnoga imena evropske improvizacije, kot sta tudi Martin Siewert (Radian) ali Burkhard Stangl. Pri svojem delu raziskuje razširjene možnosti rabe zvoka in poleg instrumentov vkljuČuje tudi prostor, gib ter svetlobo. Redno sodeluje z Majo Osojnik tudi pri drugih projektih, a sodeluje tudi s takimi mizi Čisti in muziČistkami, kot so dieb13, Noid, Klaus Filip, Okkyung Lee, Kazuhisa Uchihashi ali Christof Kurzmann. Na radijskih valovih smo ga lahko spoznali tudi kot basista težkorockovsko-elektronske zasedbe Metalycee.

Patrick K.-H.
je Anton Iakhontov, deluje kot zvočni, video in vizualni umetnik na področju zvočnih instalacij, akuzmatične glasbe ter medijskih umetnosti. Po odhodu iz Rusije je razpet večinoma med Dunajem in St. Petersburgom, kjer je razvil vezi z avstrijskimi elektrofoniki tipa Burkhard Stangl, skladal za sodobni ples, gledališče  in opero, organiziral ter sokuriral več festivalov, od leta 2013 pa je vodja raziskovalnega programa v Alexandrinsky Teatru, St. Petersburg. Njegovo delo je bilo l. 2009 vključeno v ruski paviljon na beneškem bienalu. Je ustanovitelj Floating Sound Gallery v Moskvi, edinega prizorišča v Rusiji, ki vsebuje napredni sistem za prostorsko upravljanje z zvokom in kjer tudi kurira festival akuzmatične glasbe Acousmonium.

Iz recenzij: »Improvizacija kot taka bi nemara lahko pustila to povezavo odprto in poskušala vzpostaviti stik z drugačnimi sredstvi, tokratni lok krmarjenja Rdeče Rakete pa je bil na tem mestu jasen, saj je sledil zakonitostim filmskega jezika in filma samega ter se vzporedno z njim tudi zvočno razvijal.« (Andrej Tomažin, Radio Študent)

»Sodeč po aktualni Wir werden, je dvojec trenutno približno toliko kot Jecku in Fullerton Whitmanu blizu tudi posebnežem in ekstremistom, ki se bolj kot z glasbo v konvencionalnem pomenu ukvarjajo z zvočnimi eksperimenti in inovacijami. Je pravzaprav nekje vmes, toda ne v istem prostoru z ustvarjalci, ki si ne znajo postaviti izraznih smernic. Osojnikova in Schellander si jih na eni strani postavita z zvedavostjo ter na drugi s svojimi raznoterimi preteklimi izkušnjami. In to storita izvrstno!« (Goran Kompoš, Mladina)

Finančna podpora:
· Avstrijski kulturni forum Ljubljana
· Ministrstvo za kulturo RS
· Mestna občina Ljubljana - Oddelek za kulturo

Obiščite Centralala, Slovenski e-časopis na križiščih improvizirane glasbe!


Nazaj