29. 10. 2024 - V živahnem svetu baleta je le malo vlog tako navdušujočih in zahtevnih, kot je vloga Kitri v priljubljeni klasiki Don Kihot. Omenjeni balet ne prikazuje samo tehnične moči, temveč tudi dinamično energijo, ki oživi zgodbo. Erica Pinzano, nadarjena italijanska baletna plesalka, ki bo ljubljanski oder krasila kot živahna in spogledljiva Kitri, to vlogo opisuje kot »uresničitev sanj«. Svoje navdušenje deli tudi nad svežo interpretacijo, ki jo je v produkcijo vnesel priznani baletni plesalec in koreograf Denis Matvienko. S poudarkom na svojih prednostih in prizadevanju za drznost, je Erica pripravljena v ta ikonični lik vnesti svojo osebno noto.
Kaj vam osebno pomeni plesati vlogo Kitri, zlasti glede na njeno tehnično zahtevnost?
Plesati vlogo Kitri je zame res uresničitev sanj. Odkar sem bila majhna deklica, sem resonirala z energijo lika in to vlogo sem si želela odigrati, odkar pomnim. Kitri predstavlja toliko tega, kar mi je všeč pri baletu – moč, igrivost in strast. V tehničnem smislu je vloga vsekakor zahtevna, a prav zaradi tega je tako nagrajujoča. Predstavlja fantastično priložnost za rast, tako tehnično kot umetniško, kar mi omogoča, da premikam svoje meje, hkrati pa oživim lik Kitri.
Kako se pripravljate na to vlogo, glede na to, da zahteva tako tehnično natančnost kot čustveno izraznost?
Priprave na vlogo, kot je Kitri, vsekakor zahtevajo veliko dela v studiu, da bi popolnoma razvili lik in se spopadli z vsemi tehničnimi težavami. S tehničnega vidika se veliko osredotočam na izboljšanje hitrega dela nog, obratov in skokov, ki so ključni za Kitrijino koreografijo. Prav tako ni treba posebej poudarjati, da je krepitev moči in vzdržljivosti ključnega pomena, saj je to fizično zahtevna vloga. Kar zadeva čustva, se osredotočam na to, da resnično spoznam Kitri – je divja, igriva,
polna energije in globoko zaljubljena v Basilija. Z njo se povežem tako, da se popolnoma potopim v lik, bodisi skozi glasbo bodisi tako, da jo predstavljam v vsakem prizoru. Kitri ima veliko drznosti in šarma, zato poskrbim, da to pokažem v vsakem gibu in interakciji v celotni koreografiji.
Zakaj je po vašem mnenju Don Kihot tako priljubljen balet, ki še danes zelo odmeva pri občinstvu?
Mislim, da je Don Kihot tako priljubljen, ker ima vsega po malo – energije, humorja in romantike. Zgodba je zabavna in lahkotna, a še vedno polna strasti, z liki, s katerimi se ljudje zlahka povežejo. Hitro, zahtevno koreografijo je vznemirljivo gledati, špansko okolje pa doda še več šarma. Teme ljubezni, lovljenja sanj in postavljanja zase so brezčasne, zato menim, da jih imajo ljudje radi še danes. To je vrsta baleta, ki te osreči in navdihne.
Glasba Ludwiga Minkusa je pomemben del Don Kihota. Kako partitura vpliva na vašo predstavo in lik Kitri?
Glasba Ludwiga Minkusa je absolutno bistvenega pomena za Don Kihota, zlasti za oživitev lika Kitri. Partitura je živahna, energična in polna šarma, ki se popolnoma ujema s Kitrijino osebnostjo. Moje gibe vodijo melodije na resnično naraven način in oblikujejo vse od Kitrijinih igrivih interakcij z Basilijem do njenih bolj eteričnih trenutkov, kot je variacija v prizoru Dream. Pogosto se zalotim, da preprosto tečem z glasbo, ne da bi preveč razmišljala o korakih, kar je tako
neprecenljiv in osvobajajoč občutek. Ta svoboda mi omogoča, da popolnoma uživam v trenutku in sem eno s Kitri. Vse skupaj oživi zaradi glasbe.
Ali lahko delite svoje misli o viziji Denisa Matvienka za to novo različico Don Kihota? Kaj vas navdušuje pri njegovi koreografiji?
Vizija Denisa Matvienka za to različico Don Kihota prinaša baletu svežo, dinamično energijo, hkrati pa spoštuje njegove klasične korenine. Najbolj me navdušuje, kako je prilagodil koreografijo mojim prednostim in mi omogočil, da Kitri prinesem svojo osebno noto. Njegova koreografija me žene k drznosti, zaradi česar verjamem, da bo vsak nastop živ in spontan. Več globine je dodal tudi drugim likom. Na primer, Gamache in stranske vloge so dobile nove nianse, zaradi česar so njihove
interakcije bolj zabavne in nepredvidljive.
Intervju je pripravila Kreativna baza.
Foto: Darja Štravs Tisu