Sopranistka Štefica Grasseli z glasbo in petjem živi že od malih nog. Čeprav jo poznamo tudi z drugih odrov, je prav operni oder zadnja leta postal njen drugi dom. V operi Cosi' fan tutte ji je bila zaupana vloga Despine, za katero pravi, da je zvita, inteligentna in močna ženska. Skupaj z Don Alfonsom rada išče načine, kako ljudi okrog sebe preizkušati, z njimi manipulirati in se pri tem izredno zabavati.

Kako ste se lotili priprav na vlogo Despine v Mozartovi operi Cosi' fan tutte, je bila tokrat morda kakšna posebnost?
Vedno se lotevam vlog na zelo podoben način. Vzamem note in libreto ter natančno preberem svojo vlogo. Zatem sledijo vaje s korepetitorjem, prevajanje in lektorske vaje, učenje na pamet ter ansambelske in režijske vaje. 

Kako se približate komičnim vidikom Despininega lika v operi, je ta del odvisen bolj od igralskih sposobnosti pevke?
Zelo so mi pri srcu komične vloge in uživam, ko se občinstvo med predstavo iz srca nasmeje. Vedno iščem načine, da ima moj komični lik neko duhovito navado ali določeno hibo, ki ga dela posebnega ali drugačnega. Vsekakor je dobro, če je pevka igralsko močna, se pa vsekakor da komične odrske sposobnosti s pridnim delom tudi razvijati in vsak pevec raste z vsako svojo vlogo. 

Kaj po vašem mnenju loči Despino od drugih likov v operi in kako poudarite te edinstvene lastnosti v svojem nastopu?
Despina je zvita, inteligentna in močna ženska. Skupaj z Don Alfonsom rada išče načine, kako ljudi okrog sebe preizkušati, z njimi manipulirati in se pri tem izredno zabavati. S svojo prepričljivostjo na zvit, vendar simpatičen način spravlja v skušnjavo Fiordiligi in Dorabello ter spodbuja Ferranda in Guglielma. Režija je zelo razgibana in živa ter daje vsakemu izmed nas veliko sredstev, s katerimi lahko izpostavljamo specifike svojih likov. Kostumografija nam je pri tem v veliko pomoč.

Despina se v predstavi nekajkrat pojavi tudi v različnih preoblekah, ko se izdaja za zdravnika in notarja. Je to za pevko poseben izziv, mora tej preobleki primerno prilagoditi oziroma spremeniti svoj glas?
Res je. Despina s svojimi preoblekami spreminja tudi svoj dialekt in barvo glasu. Vsekakor je izziv iskati način, da glas zveni v vsaki preobleki drugače, obenem pa ostaja pojoč. Izziv so tudi hitre preobleke, ki se dogajajo za odrom. Ampak z vsako vajo postajajo vse te stvari vedno bolj naravne. 

Kakšno vlogo ima kostumografija in scenografija pri utelešenju lika Despine oziroma kako vplivata na vaše dojemanje vloge?
Tako scenografija kot kostumografija me navdihujeta pri razumevanju in razvijanju mojega lika. Dajeta mi možnost, da se na odru lahko počutim, kot da oder ni več oder, ampak postane neki določen prostor, v katerem Despina živi vsak dan svojega življenja. Ko je prostor bogat z rekviziti in ima lik dober ter uporaben kostum, se je lažje preleviti vanj in v njegovo osebnost.

Kako pomemben je odnos med Despino in drugimi liki v Cosi' fan tutte za splošni uspeh opere in kako si z opernimi kolegi prizadevate za razvoj teh odnosov na odru?
Despina skupaj z Don Alfonsom soustvarja zaplete in vodi druge like v zgodbi, zato je izredno pomembna pri ustvarjanju odnosov.
Razvoj odnosov likov teče zelo lepo, saj je ekipa pri predstavi zelo dobra. Vsi se zelo dobro razumemo in smo pri delu ustvarjalni. Vsi si želimo ustvariti uspešno predstavo in se pri tem tudi zabavamo.

Pripravila: Kreativna baza

Foto: Darja Štravs Tisu