SEPTEMBER V NARODNEM DOMU MARIBOR

Pihalni orkester občine Šentilj - Paloma
Promenadni koncert
Paviljon Mestnega parka
nedelja, 4. september, 11.00
Dirigent: Janez Kopše
Vstopnine ni!

Pihalni orkester KUD Pošta
Promenadni koncert
Paviljon Mestnega parka
nedelja, 11. september, 11.00
Dirigent: Ervin Hartman
Vstopnine ni!

Obetavno!
3. sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti Nagib na oder
Mali oder Narodnega doma
torek, 20. september, 20.00
za IZVEN
Zamisel projekta: Loup Abramovici
Soustvarjalci in izvajalci: Loup Abramovici, Tomaž Grom in Janez Janša kot posebni gost večera
Produkcija: Via Negativa, koprodukcija: Zavod Sploh, producentka: Špela Trošt
S podporo: Ministrstva za kulturo RS in MOL Ljubljana
Organizacija: Društvo Nagib v sodelovanju z Narodnim domom Maribor
Cena vstopnic: 6,00 €; 5,00 € (dijaki, študenti, upokojenci, samozaposleni v kulturi), za brezposelne vstop prost! (s potrdilom)

Projekt Obetavno! je zastavljen kot serija performativnih situacij, ki bodo potekale po različnih lokacijah v Ljubljani in po Sloveniji. Vsako situacijo formirajo prostor s svojim potencialom konteksta, Loup Abramovici kot potencial gibanja, Tomaž Grom kot potencial zvoka in posebni gosti kot potenciali vsebine. V mariborski ediciji bo kot vsebinski gost sodeloval režiser in intermedijski umetnik Janez Janša, ki bo v izvedbo vključil še s teorijo plesa. Obetavno! vse te potenciale stisne in konfrontira v času navzočnosti gledalca kot tistega potenciala, ki s svojo prisotnostjo v tej situaciji lahko sproži umetniški dogodek. Vsaka situacija bo vzpostavljena samo enkrat.

Generacije
3. sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti Nagib na oder
Mali oder Narodnega doma
četrtek, 22. september, 20.00
za IZVEN
Režiser: Tin Grabnar
Igrajo: Ajda Godec, Kim Godec, Žiga Hren, Luka Kuhta in Eneja Urnaut
Oblikovalec svetlobe: Teo Trifkovič, oblikovalec zvoka: Tin Matuš, kostumografija: Tomaž Tomljanović (dualik), lektorica: Metka Damjan
Organizacija: Društvo Nagib v sodelovanju z Pekarno Magdalenske Mreže in Narodnim domom Maribor
Cena vstopnic: 6,00 €; 5,00 € (dijaki, študenti, upokojenci, samozaposleni v kulturi), za brezposelne vstop prost (s potrdilom)

Avtorski projekt
Nastopajoči v predstavi Generacije so stari osemnajst let, kar pomeni, da so se znašli na pomembni življenjski prelomnici. Počasi vstopajo v samostojno življenje. Pred njimi je vrsta pomembnih odločitev. Čaka jih izbira poklicne poti, selitev stran od staršev, nadaljevanje šolanja in negotova prihodnost. Osemnajst let je zanimiva starostna niša, kjer se mladi počutijo, kot bi jim cel svet ležal na dlani. Hkrati pa v njihova življenja počasi pronica odgovornost. To je trenutek, ki ga želimo ujeti v predstavi Generacije. Kakšno je resnično mišljenje najstnikov, ki vstopajo v svet odraslih in bodo v prihodnosti gradili našo družbo? Zanimajo nas strahovi, želje, pričakovanja, tesnoba in navdih, ki se skladiščijo v generaciji, stoječi na pragu življenja.

V predstavi imajo osemnajstletniki možnost odraslim pogledati v oči in spregovoriti o temah, ki se jih zaradi družbenih okoliščin nikoli niso upali odpreti. Med odraščanjem nam strah pred avtoriteto, konformizem in želja, da ne bi koga prizadeli, preprečujejo, da bi spregovorili iskreno. Predstava Generacije poruši to razmerje. Ponudi priložnost, da se mladi in odrasli med seboj soočijo. Pri tem pa se odprejo mnoga vprašanja medgeneracijske komunikacije. Kaj vse bi si morali povedati, pa ostane zamolčano? In o čemer bi bilo bolje nikoli ne spregovoriti? In kako okoliščine vplivajo na medsebojno razumevanje?

Generacije je vsekakor drzen gledališki poizkus, ki je velikokrat na meji dobrega okusa. Vendar predstavi daje legitimnost dejstvo, da je ves uprizorjen material dokumentaren. To pomeni, da so besede, ki jih nastopajoči govorijo, resnične. Pridobljene so v dolgotrajnem procesu gledališke raziskave in uprizorjene po dobesednem prepisu zvočnih posnetkov. Besedilo prikazuje realno mnenje današnje gimnazijske populacije. V prvem delu predstave je večinoma osebno izpovedno. Nastopajoči izrazijo lastna stališča in se soočijo z njihovimi posledicami. V drugem delu predstave pa nastopajoči uprizorijo še mnenje svojih vrstnikov.

Danes je med mladimi opaziti zelo jasen upad zanimanja za gledališče. Najstniki ne hodijo več na predstave, niti na predstave svojih vrstnikov. Če pomislimo, hitro opazimo, da so tudi v sami strukturni podpori najstniki izpuščeni. Obstaja množica otroških predstav, potem pa velika luknja in kasneje predstave za odrasle. Vmes ostaja področje najstnikov zapostavljeno. Otroške in mladinske predstave so zanje »brez veze«, predstave za odrasle pa so prezahtevne. Predstava Generacije je uprizorjena točno z namenom, da bi zapolnila to vrzel. S provokativnostjo želi vzbuditi pozornost in v gledališče privabiti najstniško publiko. Dejstvo, da so predstavo ustvarili najstniki v želji, da bi nagovorili svoje vrstnike preprosto mora imeti določene razsežnosti. Predstava tako deluje v dveh smereh. Preko empatije se lahko dotakne najstnikov, ki se soočajo s podobnimi problemi, kot jih razpiramo v predstavi. Hkrati pa neposredno nagovarjamo odrasle, ki dobijo vpogled v miselni svet mladostnikov.

V predstavi Generacije je pristop k razumevanju uprizoritvene umetnosti nekoliko drugačen od klasičnega. Tema, ki se je lotevamo predpostavlja razgaljanje. Temu primeren je tudi način igre, če bi temu sploh lahko še rekli igra. Pravzaprav ne spremljamo predstave, ampak nekakšno življenje na odru. Tudi igralci ne igrajo zares, ne uprizarjajo, temveč se razkrivajo, razgalijo in soočijo z določenimi vsebinami. Proces vaj je temeljil predvsem na pripravljanju terena za tovrstno »soočenje s samim sabo« v živo, pred publiko. Poskušali smo odstraniti vse osebne zadržke, podreti tabuje in v varnem okolju vzpostaviti močen igralski notranji svet, ki bi deloval tudi v kontaktu s publiko. Za igralce tako težko rečemo, da igrajo, saj na odru reprezentirajo sami sebe. Lažje bi rekli, da v predstavi pravzaprav živijo.

Festival Maribor 2016
Otvoritev: Vihar in zalet
Festival Maribor 2016
Dvorana Union
torek, 6. september, 19.30
za IZVEN
Arcangelo
Jonathan Cohen, dirigent
Solist: Nicolas Altstaedt, violončelo
Cena vstopnice: 25,00 €

Otvoritveni koncert Festivala Maribor 2016 se bo zavihtel v slogu enega najbolj mladostnih gibanj v umetnosti, prodornega viharništva. To je navdihnilo oba skladatelja s koncertnega sporeda – tako Carla Philippa Emanuela Bacha, na koncertnih odrih vse do danes praktično pozabljenega otroka slovitega Johanna Sebastiana, kot tudi mladega Josepha Haydna. Eden vodilnih angleških orkestrov, Arcangelo, katerega člani enako vešče obvladajo zgodovinske izvajalske prakse na avtentičnih glasbilih, kot tudi moderen repertoar, bo pod vodstvom Jonathana Cohena popravil krivico, ki se godi mlajšemu Bachu in bo usmeril žaromete v njegovo inovativno delo. To je ključno zaznamovalo prehod med barokom in klasicizmom – njegova glasba namreč izraža prefinjeno občutljivost, t. i. empfindsamer Stil, ki je subtilnejši predhodnik burnega viharništva Josepha Haydna. Haydnov Prvi koncert za violončelo in ena izmed zgodnjih simfonij, ki se je je prijel naslov »Jutro«, sta poleg tega še zagledana tudi v virtuoznost baročnega. Kontrastne poudarke tega pestrega obdobja – virtuozne ornamentacije in ponotranjeno ekspresivnost – bo ob orkestru Arcangelo zajel še prav tako vsestranski in prodorni mladi violončelist Nicolas Altstaedt.

Začetki
Festival Maribor 2016
Minoritska cerkev
sreda, 7. september, 19.30
za IZVEN
Nicolas Altstaedt, violončelo
Cena vstopnice: 15,00 €

Ko je J. S. Bach leta 1720 posvetil violončelu šest suit, je bilo to glasbilo kot samostojen solistični instrument šele v povojih. Čeprav je delo J. S. Bacha doživelo preporod že v času F. Mendelssohna in je skladateljeva priljubljenost skozi vso 19. stoletje nepretrgoma rasla, so bile njegove suite za violončelo prepoznane kot izjemna mojstrovina šele s posnetkom violončelista Pabla Casalsa leta 1936 – do takrat so se obravnavale bolj kot etude, ki niso primerne za odrski nastop.

Danes sodijo ta dela v jedro repertoarja vsakega solista violončelista, tudi francosko-nemškega violončelista Nicolasa Altstaedta, ki je na svetovnih koncertnih odrih vedno bolj zaželen ne le kot violončelist, temveč tudi kot dirigent in širokopotezen koncertno-festivalski kurator. Altstaedt bo na Festivalu Maribor rezidenčni glasbenik in bo svojo mnogostranskost razprl tudi na solističnem recitalu in sicer z izborom štirih suit J. S. Bacha ter z izvedbo Treh kitic na Sacherjevo ime predlani preminulega francoskega skladatelja Henrija Dutilleuxa.

Pravljice
Festival Maribor med otroki
Dvorana Union
četrtek, 8. september, 11.00
Vstopnine ni!

Matineja Calefax z moderatorjem Robertom Kerežijem
Umetnost se je gotovo najbolj približala otrokom skozi posebej zanje ustvarjena dela – in v literaturi so to nedvomno pravljice. Še posebno glasba se zdi najbolj primeren medij za posredovanje teh vsebin, ki se razpirajo v obilju domišljije, čustev in skozi mrežo prikritih sporočil. Pravljični svetovi so navdihovali tudi številne skladatelje in pihalni kvintet Calefax je posebej za naš koncert za otroke izbral raznolike skladbe s pravljično tematiko.

Glasbo bo z besedo povezoval naš pravljičar Robert Kereži.

Pravljice
Festival Maribor 2016
Dvorana Union
četrtek, 8. september, 19.30
za IZVEN
Calefax
Cena vstopnice: 15,00 €

Umetnost se je gotovo najbolj približala otrokom skozi posebej zanje ustvarjena dela – in v literaturi so to gotovo pravljice. In vendar nosijo pravljice sporočila, ki segajo bistveno dlje v človekov svet in notranjost, zato ne preseneča, da navdušujejo tudi odrasle in vedno znova navdihujejo tudi ustvarjalce drugih umetniških oblik. Še posebno glasba se zdi najbolj primeren medij za posredovanje zgodb, ki, tako kot je za pravljice značilno, s seboj prinašajo mrežo prikritih sporočil in obilje čustev. To je dobro vedel tudi Wagner, ki je za snov svojih oper največkrat izbral prav pravljične (mitološke) teme, saj je verjel, da je glasba nad stvarno življenje povzdignjena in zato naj prenaša tudi takšne zgodbe, ki nagovarjajo bolj duha in čustva, kot pa praktični um.

Pravljični svetovi so navdihovali tudi številne druge skladatelje. Pihalni kvintet Calefax, ki izhaja iz slovite amsterdamske tradicije mojstrov na pihalih in ki ga za razliko od standardne zasedbe istega imena sestavljajo zgolj pihala z jezičkom, je nabral pester izbor skladb s pravljično tematiko, ki jih je nato priredil posebej za svojo specifično zasedbo.

Uglasbeni pravljični svetovi se bodo najprej prikazovali v Ravelovih nežnih impresionističnih vzgibih, ki so vzklili ob otroških muzah. Pobudnika za nastanek njegove skladbe Moja mati gos sta bila otroka Mimi in Jean Godebski, za katera je za klavir štiriročno uglasbil njune najljubše pravljice. Kontrastnejšo slikanico dramatičnih utrinkov iz ruskih legend bo pihalni kvintet podal s simfonično pesnitvijo Musorgskega Noč na lisi gori, ki bo marsikateremu poslušalcu priklicala iz spomina risani film iz zbirke Fantasia Walta Disneya. Pustolovščine mladostniške razposajenosti bo orisal Straussov Till Eulenspiegel, za popolno pravljično tančico pa bosta poskrbeli priredbi odlomkov iz priljubljenih del Hrestač P. I. Čajkovskega in Peer Gynt E. Griega.

Nebeško življenje
Festival Maribor 2016
Dvorana Union
petek, 9. september, 19.30
za IZVEN
Kvintet Slowind
Komorni ansambel Festivala Maribor 2016
Nicolas Altstaedt, dirigent
Nika Gorič, sopran
Cena vstopnice: 20,00 €

V središču letošnjega Festivala Maribor bo prav poseben koncert z zasedbo Komornega ansambla Festivala Maribor 2016, ki bo sestavljen predvsem iz vrst vodilnih slovenskih orkestrskih in komornih glasbenikov ter solistov — članov orkestra Slovenske filharmonije, godalnega kvarteta Dissonance in pihalnega kvinteta Slowind, ter s solistko, na mednarodni glasbeni sceni vedno bolj iskano mlado mariborsko sopranistko Niko Gorič.

Glasbeniki so se ob tej priliki združili predvsem, da bi nam podali uvid v to, kako je Mahler skozi oči otroka pogledal na nebeško življenje in vsa njegova veselja. Njegova Četrta simfonija namreč govori prav o tem in nam hkrati posreduje skladateljev idealistični svetovni nazor, pri katerem čistost (otroškega) srca in medčloveška ljubezen, pa ne zgolj ta, temveč celo ljubezen do vseh stvorov sveta (zaradi tega je bil Mahler svojčas tudi vegetarijanec), pomenijo najvišje vrednote. Simfonijo bomo slišali v priredbi za komorni orkester Erwina Steina, ki je nastala v ekskluzivnem krožku Schönbergovega Društva za zasebne glasbene izvedbe. Cilj društva je bil čim bolj nazorno predstaviti sodobna dela zainteresiranem občinstvu in v ta namen so nastale tudi zanimive priredbe simfoničnih skladb, ki tako razkrivajo tudi presenetljive prikrite plasti prirejenih del. Ena najbolj uspelih je vsekakor Steinova priredba Mahlerjeve Četrte simfonije, ki jo bomo na Festivalu Maribor slišali v skrbno pripravljeni in zgodovinsko ustrezni izvedbi našega Komornega ansambla.

Ob tem bomo glasbenike lahko slišali tudi v različnih komornih skupinah: pihalni kvintet Slowind ter duo specialistov za zgodovinske izvajalske prakse na inštrumentih s tipkami, našega Tomaža Sevška in armenskega pianista Mikajela Baljana.

Komorni ansambel Festivala Maribor 2016
Janez Podlesek, violina; Matjaž Porovne, violina; Oliver Dizdarević Škrabar, viola; Klemen Hvala, violončelo; Petar Brčarević, kontrabas; Matej Šarc, oboa; Aleš Kacjan, flavta; Jurij Jenko, klarinet; Barbara Kresnik, tolkala; Matevž Bajde, tolkala; Tomaž Sevšek Šramel, harmonij; Mikajel Baljan, klavir

Koncert za dojenčke
Festival Maribor med otroki
Vetrinjski dvor
sobota, 10. september, 10.00
Vstopnine ni!

Na Festivalu Maribor ne zanemarjamo niti najmlajšega segmenta našega občinstva – dojenčkov! Posebej zanje bo pripravljen mali koncertni dogodek. Ob lahkotni klavirski glasbi (predvsem W. A. Mozarta) se bodo najmanjši s svojimi starši lahko udobno namestili na blazinah, plezali po tleh ali od blizu opazovali klavir in pianistko. Prijetno in sproščeno vzdušje bo zajamčeno!

Popotovanje
Festival Maribor 2016
Kazinska dvorana SNG Maribor
nedelja, 11. september, 19.30
za IZVEN
Josef Wagner, basbariton
Christian Schmidt, klavir
Cena vstopnice: 15,00 €

Avstrijski basbariton Josef Wagner, ki je svoje pevsko mojstrstvo brusil tako na opernih odrih kot v sodelovanju z nekaterimi vodilnimi glasbeniki koncertnih odrov, nas bo z nam že znanim pianistom Christianom Schmidtom povabil na popotovanje v bližnje in oddaljene svetove romantičnega samospeva. Večer bo odprla zadnja Schubertova zbirka samospevov, Labodji spev, s katero je skladatelj še zadnjič svetu razprl svoje intenzivno notranje doživljanje uglasbene lirike. Recital se bo iztekel v britanski navezavi na Schubertovo izročilo in njegovo vplivno zbirko Zimsko popotovanje. Ralph Vaughan Williams je s ciklom samospevov zarisal svoje občutenje popotovanja skozi domače in tuje prostore, popotovanja, s katerim ta angleški skladatelj v povsem samosvojem slogu zariše vzporednice doživljanja zunanjega sveta s preiskovanjem človekove notranjosti.

Vmes pa izlet v nekaj dobesedno otroškega. Umetnika bosta namreč pokukala v skladateljske začetke Richarda Straussa, ki se je pozneje s svojim ustvarjanjem profiliral kot še en pomemben člen v nizu največjih mojstrov samospeva. Z velikim zanimanjem bomo prisluhnili izboru njegovih zgodnjih samospevov!

Glasbene delavnice za prvošolce
Festival Maribor med otroki
Vetrinjski dvor
ponedeljek, 12. september – petek, 16. september, 10.00
Vstopnine ni!

Na glasbenih uricah pod vodstvom odličnih glasbenikov in pedagogov bodo otroci lahko spoznavali različna glasbila: tolkala, harmoniko in še kaj. Kratka, jedrnata in zabavna predstavitev pa se bo iztekla v poustvarjalnice, na katerih bodo otroci tudi sami izdelovali glasbila in jih tako lahko še pobližje spoznavali.

Mozartova čarobna piščal
Festival Maribor 2016
Dvorana Union
ponedeljek, 12. september, 17.00
za IZVEN
The Classic Buskers
Cena vstopnice: 12,00 €

Klasičnoglasbene priredbe ansambla The Classic Buskers spremlja opozorilo: ni prav nobenih dolgočasnih vložkov! Mozartova čarobna piščal je popolnoma nova predstava, ki so jo prosto po Mozartovi brezčasni umetnini Čarobna piščal pripravili inventiven dvojec in čarovnik Neil Henry. Domiselna izvedba poudarjeno izpostavlja tako zabavne kot tudi čarobne aspekte Mozartove spevoigre in vsebuje na videz nemogoče trike in iluzije.

Virtuozni flavtist Michael Copley igra na številnih flavtah, panovi piščali in trstenkah vseh vrst, karizmatični in vsestranski Ian Moore pa preseneča na svoji klavirski harmoniki. Glasbenika bosta pokazala, kar najbolje znata: predstavo s številnimi vizualnimi šalami in s sodelovanjem občinstva, kar bo nekaterim omogočilo novo glasbeno izkušnjo, drugim pa prijeten uvod v radosti klasične glasbe.

Predstava vsebuje znamenito pesem »Das Klinget So Herrlich«, ki jo bodo otroci iz občinstva pobližje spoznali v zboru z zvončki. Slišali boste tudi slavno arijo Kraljice noči v preobleki, ki je prav gotovo ne boste nikoli pozabili!

Zaključni koncert
Festival Maribor 2016
Dvorana Union
četrtek, 15. september, 19.30
za IZVEN
Simfonični orkester SNG Maribor
Günter Neuhold, dirigent
Solist: Mak Muni Mihevc, klavir
Cena vstopnice: 25,00 €

Osrednji program Festivala Maribor 2016 zaključujemo v sodelovanju s Simfoničnim orkestrom SNG Maribor, ki ga bo vodil izkušen avstrijski dirigent Günter Neuhold. V središču večera bodo slovenske glasbene moči, med katerimi izstopa mladi, trinajstletni pianist Mak Muni Mihevc. Mak, ki se je rodil v Ljubljani, v svoji generaciji izstopa po izjemnem talentu in neverjetnih uspehih. Klavir namreč igra od svojega četrtega leta, danes pa njegov repertoar že obsega velika klavirska dela F. Liszta, F. Chopina, L. van Beethovna in F. Schuberta, nastopal je tudi že v ugledni newyorški dvorani Carnegie.

Vnaprej se veselimo zanesljivo ene najmladostnejših interpretacij na Festivalu Maribor, s katero bomo zaključili letošnji festival – se pravi z odprtimi ušesi za mlade in za vse novo, kar se rojeva v našem kulturnem okolju!

Zaključni koncert
Festival Maribor med otroki
Vetrinjski dvor
sobota, 17. september, 11.00
Vstopnine ni!

Teden ustvarjalnih delavnic za otroke se bo iztekel v sobotno koncertno matinejo, na kateri bodo skupaj zazvenela na delavnicah predstavljena glasbila. Na koncert, ki ga bodo izvedli glasbeniki s Konservatorija za glasbo in balet Maribor, je vabljena tudi cela družina!

Informacije in prodaja vstopnic: Informacijska pisarna Narodnega doma Maribor: vsak delavnik od 10.00 do 17.00, v soboto od 9.00 do 12.00 ter uro pred vsako prireditvijo. Prireditve v Unionski dvorani: uro pred prireditvijo na blagajni dvorane Union.

Tel.: (02) 229 40 11 • 229 4050 • 031 479 000 • 040 744 122
vstopnice@nd-mb.sispletna prodaja vstopnic

Pridržujemo si pravico do spremembe programa. Vse morebitne spremembe bomo objavili na spletni strani Narodnega doma Maribor.