Filmski program tega tedna

17.5. torek
19.00
D-day: Dan za dokumentarec/Retrospektiva: Dušan Makavejev
One Sister and Many Brothers
Dušan Makavejev, Chris Marker, 1994, video, barvni, 4', bp
Marker snema Makavejeva. Makavejev se trudi ukaniti Markerja, da bi se posnel v ogledalu. Markerjevi mački se to ne zdi zabavno.
Luknja v duši (Rupa u duši)
Dušan Makavejev, VB, 1994, Beta (posneto na 16mm), barvni, 52', bp
Za BBC posnet esejističen avtobiografski dokumentarec, v katerem poskuša Dušan Makavejev s pomočjo prijateljev in spominov osmisliti zapletene nove čase in nove geografije, po katerih naenkrat pluje in se izgublja njegov splav.
21.00
Retrospektiva: Dušan Makavejev
Gorila se kopa opoldne (Gorila se kupa u podne)
Dušan Makavejev, Jugoslavija/Nemčija, 1993, 35mm, 1.37, barvni, 83', svp
S svojim trenutno zadnjim celovečercem Gorila se kopa opoldne se Makavejev vrne v zavetje »domače« filmske produkcije in se na svoj tipičen način sooči s družbenopolitičnimi pretresi, ki so v zadnjih nekaj letih preoblikovali zemljevid vzhodne in jugovzhodne Evrope. Trpko komedijo posname v Berlinu; glavni junak je major Rdeče armade, ki je zamudil zadnji vlak, s katerim je sovjetska vojska po padcu berlinskega zidu zapustila zdaj neobstoječo Vzhodno Nemčijo. Ko osamljeni vojščak po telefonu izve, da je njegova moskovska družina razpadla, se odloči ostati v Berlinu, kjer poskuša zaživeti novo življenje v povsem novem okolju ...

18.5. sreda
19.00
Kino-integral: Karpo v Srbiji
Okvir za nekaj poz (Ram za nekoliko poza) - fragmenti
Karpo Godina (fotografija), Jugoslavija, 1974, video (posneto na 16mm), 1.37, barvni, 40', bp
Fragmenti nevsakdanje, pozabljene televizijske mini serije v šestih polurnih delih, posnete po naročilu TV Beograd, ki jo Karpu vseeno uspe prežeti z nezamenljivim avtorskim podpisom.
Osnutki za film Zdravi ljudje za razvedrilo
Karpo Godina, Jugoslavija, 1971, video (posneto na 16mm), 1.37, barvni, 30', bp
Predprodukcijske skice za Karpov nemara najslavnejši in zagotovo mednarodno najbolj odmeven kratkometražec Zdravi ljudje za razvedrilo.
Zdravi ljudje za razvedrilo (Zdravi ljudi za razonodu)
Karpo Godina, Jugoslavija, 1971, 35mm, 1.66, barvni, 14', ap
Razigran, konceptualen, komičen dokument pestrosti vseh narodov in narodnosti Avtonomne pokrajine Vojvodine; ob svojem nastanku precej kontroverzen film, saj sistemu ni bilo jasno, ali se Karpo iz posvečenega koncepta bratstva in enotnosti norčuje ali ga preprosto slavi.
Projekciji sledi pogovor s Karpom Godino.
21.00
Kino-integral: Karpo in Ivica
Čista voda
Ivica Matić, Jugoslavija, 1976, video (posneto na 16mm), 1.37, 9', bp
Ženska s pokrajino (Žena s krajolikom)
Ivica Matić, Jugoslavija, 1976, 35mm, 1.37, barvni, 68', ap
Slikar naivec samouk pridobi pozornost omožene meščanke. Njuno zbliževanje hudo vznemirja okolico, ki se zaradi zaščite pred namišljeno nemoralo odzove represivno. Zgodba o spopadu individuuma nevsakdanje senzibilitete in duhovnega zanosa ter družbe, zvedene na elementarne življenjske interese. Poslednji film veliko prezgodaj umrlega genija bosansko hercegovske kinematografije, ki je v specifično statični stilistiki Karpa Godine kot direktorja fotografije našel popolnega kreativnega partnerja.
Projekciji sledi pogovor s Karpom Godino.

19.5. četrtek
19.00
Kino-integral: Karpo in Bahrudin
Podobe iz življenja udarnikov (Slike iz života udarnika)
Bahrudin (Bato) Čengić, Jugoslavija, 1972, 35mm, 1.66, barvni, 94', bp
Razvpita klasika jugoslovanskega »črnega filma«, močno zaznamovana s pronicljivim, negibnim pogledom Karpa Godine kot direktorja fotografije. Spremljamo usodo Adema, rudarja iz Bosne, preddelavca udarne peterke, ki lahko v eni sami izmeni izkoplje 102 toni premoga. Požrtvovalna ekipa postane peterokraka medijska zvezda; za nagrado odpotujejo najprej na Bled, nato še v Moskvo, spremljajo jih orkestri in ogromne fotografije komunističnih voditeljev. Ostra, ironična socialna kritika se zaključi s tragedijo ...
Projekciji sledi pogovor s Karpom Godino.
21.00
Kino-integral: Karpo in svet
The Making of Sonja Henie
Karpo Godina, Jugoslavija/Slovenija, 1972-2007, video (posneto na 16mm), 1.37, barvni, 91', bp
Svetovna premiera nove, celovečerne verzije kultnega dokumentarca o snemanju kultnega filma Manjka mi Sonja Henie; mala šola sedmih različnih režijsko-scenarističnih pristopov k istemu problemu, tudi nadvse dragocen dokument nekega izgubljenega prostora, časa, vzdušja in mentalitete.
Manjka mi Sonja Henie (Nedostaje mi Sonja Henie)
Karpo Godina, Miloš Forman, Buck Henry, Tinto Brass, Paul Morrissey, Frederick Wiseman, Bogdan Tirnanić, Puriša Ðorđević, Dušan Makavejev, Jugoslavija, 1972, 35mm, 1.37, barvni, 14', bp
Na znamenitem beograjskem FESTU leta 1972 Karpo ugledne mednarodne in domače goste sredi noči zvleče v tesno stanovanjce, kjer v kotu ždi 35mm filmska kamera. Vsak gost dobi nalogo posneti kratek, triminutni film pod dvema omejitvama: kamera mora ostati fiksna, eden izmed protagonistov vsakega filmčka mora na neki točki izreči nesmrtni stavek iz risank o psičku Snoopyju: »Manjka mi Sonja Henie«. Nastalo zmešnjavo, enega najlepših filmskih poklonov nebrzdani ustvarjalnosti, Karpo nato v montaži še dodatno premeša.
Brooklyn Academy of Music 2007
Sean Williams, ZDA, 2007, video, 4:3, barvni, 5' (fragment), bp
Leta 2007 se Karpo ob priložnosti retrospektive svojih kratkih filmov v New Yorku po 35 letih prvič ponovno sreča s slavnimi akterji eksperimenta Manjka mi Sonja Henie. Buck Henry (Diplomiranec) je ganjen do solz, Miloš Forman razpreda o domnevnih Stalinovih agentih, ki naj bi takrat nanj prežali za vsakim vogalom, Warholov hišni režiser Paul Morrissey pa se jugoslovanskega podviga spominja zgolj skozi nejasno alkoholno meglico. Projekciji sledi pogovor s Karpom Godino.

20.5. petek
19.00
Kino-integral: Karpo in kratki Slovenci
Program draguljev in raritet iz zakladnice domačega kratkega metra, ki jih povezuje unikaten pogled Karpa Godine kot direktorja fotografije.
Lutka
Franček Rudolf, Jugoslavija, 1969, 35mm, 1.37, čb, 14'
Xenia na gostovanju
Filip Robar Dorin, Jugoslavija, 1974, 35mm, barvni, 12'
Obisk
Boris Jurjaševič, Jugoslavija, 1985, 35mm, 1.37, barvni, 11'
Ameriški sen
Boris Jurjaševič, Slovenija, 1992, 35mm, 1.37, barvni, 14'
Križci in krožci
Aleksandra Vokač, Slovenija, 1992, Beta (posneto na 16mm), barvni, 15'
Vse je pod kontrolo
Metod Pevec, Slovenija, 1992, 35mm (posneto na 16mm), 1.37, barvni, 12'
Gostje prihajajo
Jaka Judnič, Jugoslavija, 1986, 35mm, 1.66, 2'
Projekciji sledi pogovor s Karpom Godino.
21.00
Kino-integral: Karpo in mladost
Ekskluzivna projekcija najzgodnejših eksperimentalnih filmov Karpa Godine, zvečine posnetih za ljubljanski kino klub Odsev.
Divjad
Karpo Godina, Jugoslavija, 1965, video (posneto na 8mm), 1.37, čb, 4'
Blues Nº7
Karpo Godina, Jure Pervanje, Jugoslavija, 1965, video (posneto na 8mm), 1.37, čb, 7'
Fobija
Karpo Godina, Jugoslavija, 1965, video (posneto na 8mm), 1.37, čb, 4'
Vprašaj
Karpo Godina, Jugoslavija, 1966, video (posneto na 8mm), 1.37, čb, 5'
Pes
Karpo Godina, Mario Uršič, Jugoslavija, 1965, video (posneto na 8mm), 1.37, čb, 9'
Beli kroki
Karpo Godina, Jugoslavija, 1967, video (posneto na 16mm), 1.37, čb, 11'
Slovo
Karpo Godina, Jugoslavija, 1969, video (posneto na 16mm), 1.37, čb, 11'
Kaj je to med? (Šta je to med?) – fragment
Karpo Godina, Jugoslavija, 1971, video (posneto na 16mm), 1.37, barvni, 17'
Zlata obala – fragment
Karpo Godina, Jugoslavija, 1973, video (posneto na 16mm), barvni, 1.37, 13'
Sonce, vsesplošno sonce
Karpo Godina, Jugoslavija, 1967, 35mm, 1.66, čb, 14'
Projekciji sledi pogovor s Karpom Godino.

21.5. sobota
11.00
Matineja
Mačke iz visoke družbe (The Aristocats)
Wolfgang Reitherman, ZDA, 1970, 35mm, 1.37, barvni, 78', sp
Poslednji film iz znamenitih Disneyjevih studiov, za katerega se osebno zavzame in ga pred svojo smrtjo odobri Walt Disney osebno. Danes že klasična risanka o družinici aristokratskih pariških mačk, proti katerim se zaroti potuhnjeni služabnik Edgar, ki si poželi mačjega premoženja. Razvajenkam na pomoč priskoči prebrisan smetiščni muc in zlobnega služabnika družno naposled uženejo v kozji rog.
18.00
Dan Kinopoličana Roka Govednika
Pariz, Teksas (Paris, Texas)
Wim Wenders, ZDA/Francija/ZRN/VB, 1984, 35mm, 1.66, barvni, 147', sp
Molčečega in povsem nesocialnega moža (Harry Dean Stanton v vlogi svojega življenja), ki se je po ločitvi umaknil v popolno samoto, brat pripelje k svoji družini in njegovemu sinu. Počasi se zbližata in se skupaj odpravita iskat njegovo mater. Wenders na vrhuncu svojih moči; zlata palma za najboljši film v Cannesu '84.
21.00
Dan Kinopoličana Roka Govednika
Stalker
Andrej Tarkovski, Sovjetska zveza, 1979, 35mm, 1.37, barvni, 163', sp
V času X in prostoru X obstaja strogo zastražena Zona, v kateri se je nekoč zgodilo nekaj nenavadnega v zvezi z meteoritom. Od takrat se v Zoni dogajajo nenavadne stvari in oblasti strogo prepovejo dostop. Posebni vodiči, imenovani Stalkerji, vseeno vodijo skupine ljudi v prepovedano območje. Tam naj bi bila soba želja, ki izpolnjuje človekove najgloblje želje. Vodiči ne vstopajo v sobo želja, nihče ne ve zagotovo, če sploh obstaja, toda treba je verjeti v njen obstoj. Po romanu bratov Strugacki posneta mojstrovina o človekovem dostojanstvu.
»Stalker je metafizična pravljica, tečaj morale, lekcija zaupanja, razmislek o poslednjih smotrih, iskanje, vse, kar hočete. Stalker je tudi film, kjer prvič srečamo telesa in obraze, prihajajoče iz kraja, ki nam je znan le toliko, kolikor se o njem govori ali piše. Kraj, za katerega smo mislili, da sovjetski film o njem ni ohranil nobene sledi. Ta kraj je Gulag. Cona je tudi arhipelag. Stalker je tudi realističen film.«
Serge Daney

22.5. nedelja
Kinoteka je zaprta.

tekst in foto: Slovenska kinoteka
http://www.kinoteka.si/